Jak wzmocnić swoją odporność poprzez wprowadzenie zmian w diecie?

0
166

W obliczu nieoczekiwanego wybuchu epidemii, która wpłynęła na życie praktycznie każdego człowieka, coraz więcej osób dostrzega znaczenie silnego układu odpornościowego. Podstawowymi zmianami, które możemy wprowadzić w swoim życiu, aby wzmocnić organizm, jest modyfikacja diety. W jaki sposób poprawić odporność dzięki zmianie nawyków żywieniowych? Jaki związek ma z tym dieta pudełkowa?

Warzywa i owoce bogate w beta-karoten wzmacniają odporność

Zdrowa dieta to przede wszystkim zbilansowane posiłki, które dostarczają wszystkie niezbędne składniki odżywcze. Dbanie o zdrowie i stosowanie diety nie wymaga rezygnowania ze wszystkich ulubionych smakołyków. Nie obejdzie się jednak bez zmienienia stosunku „zdrowych” do „niezdrowych” produktów w diecie oraz do zmiany niektórych nawyków. I tak, wzmacnianie układu odpornościowego zaczynamy od dołączenia do swojego jadłospisu większej ilości warzyw i owoców, które są bez wątpienia kluczowe dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Jednym z najważniejszych składników odżywczych, który zapewniają nam owoce i warzywa, jest beta-karoten, przekształcający się w witaminę A, która z kolei wzmacnia układ immunologiczny. Znaczącą ilość beta-karotenu znajdziemy w m.in. szpinaku, batatach, jarmużu, marchwi, brokułach, mango i dyniach.

Witamina C – podstawa dbania o odporność

posilek kurczak

Będąc w wątku stymulowania układu odpornościowego, nie możemy pominąć witaminy C. Ta substancja jest bardzo często bezpośrednio łączona ze wzmacnianiem odporności. Jest to wynik jej działaniu na proces różnicowania się limfocytów, które następnie odpowiadają za rozpoczynanie odpowiednich reakcji organizmu na zagrożenie zachorowaniem. Witamina C ma także inne działania wspierające układ odpornościowy. Zaliczamy do nich np. zwiększenie liczby przeciwciał obecnych we krwi. Witaminę C znajdziemy w wielu produktach, jednak najlepszymi źródłami są m.in. grejpfruty, pomarańcze, truskawki, kapusta, brokuły, kiwi, papryka i kalafior. Jeżeli nie należmy do miłośników warzyw, możemy zdecydować się na catering dietetyczny. Dieta pudełkowa przygotowywana przez profesjonalistów gwarantuje dostarczanie wszystkich potrzebnych składników odżywczych, w maksymalnie smacznych wersjach.

Witamina D – zmniejszamy ryzyko zachorowania

Następną ważną witaminą, która bezpośrednio związaną z działaniem układu odpornościowego jest witamina D. Co prawda organizm może ją wytwarzać samoczynnie pod wpływem kontaktu ze światłem słonecznym, jednak położenie geograficzne naszego kraju sprawia, że jesteśmy narażeni na jej niedobór. Witamina D ma ogromne znaczenie na możliwości naszego układu immunologicznego. Kontroluje produkcję białek zabijających czynniki chorobotwórcze (wirusy i bakterie) i reguluje funkcjonowanie limfocytów NKT. Największą ilość witaminy D możemy otrzymać spożywając np. jajka, tłuste ryby, sery, mleko i grzyby. Utrzymywanie zbilansowanego planu żywieniowego nie należy do najłatwiejszych zadań, dlatego efektywną pomocą w drodze do wzmocnienia układu odpornościowego może być dieta pudełkowa Warszawa.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here