seo

Przedsiębiorcy, chcący wdrożyć w swojej firmie działania marketingowe, po wykonaniu niewielkiego researchu natrafią w większości przypadków na dylemat – co wybrać, SEO czy reklamy w Google lub Facebooku? Czym się te metody różnią i która jest bardziej opłacalna?

SEO daje darmowe kliknięcia, ale na efekty trzeba poczekać

Reklamy w Google lub Facebooku nie można uznać za alternatywy do SEO, ponieważ te działania mają zupełnie inne cele i efekty. Nie używa się ich wymiennie, a zazwyczaj oba jednocześnie, lub, jeśli nie pozwala na to budżet, firmy skupiają się na jednym, konkretnym aspekcie.

SEO, czyli Search Engine Optimization, polega na takim optymalizowaniu strony internetowej i zawartych na niej treści, aby wyświetlała się ona na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Jest to niezwykle istotne, biorąc pod uwagę, że obecnie większość osób szuka sklepów i usługodawców właśnie za pomocą wyszukiwarki Google i zwraca przy tym uwagę jedynie na kilka najwyższych pozycji.

Zdobycie pierwszych miejsc na interesujące nas słowa kluczowe bez odpowiedniego SEO jest bardzo trudne, a wręcz niemożliwe. Dzięki SEO zyskujemy więc potencjalnych klientów, a chociaż same usługi SEO są płatne, to kliknięcia klientów – darmowe. Zanim jednak te darmowe kliknięcia zaczną spływać, często konieczne będzie co najmniej kilka miesięcy intensywnych działań SEO.

Więcej przydatnych porad i wskazówek odnośnie do SEO i nie tylko znaleźć można między innymi tutaj: https://seoarty.pl/.

Facebook/Google Ads umożliwiają szybkie pozyskiwanie klientów

Facebook i Google Ads mają to do siebie, że płacimy za każdego klienta (bądź tysiąc klientów), który wejdzie na naszą stronę, a jak tylko przestaniemy opłacać reklamy, znikniemy z czołówek wyników wyszukiwania. Używają ich zarówno duże firmy, jak i początkujący przedsiębiorcy. Za ich pomocą można uzyskać klientów niemal natychmiast, bez czekania miesiącami na efekty działań.

Są one szczególnie dobrą opcją właśnie dla początkujących przedsiębiorców, którzy nie mają jeszcze zbudowanej marki ani klientów z polecenia, a nie mogą czekać, aż działania SEO zaczną przynosić efekt i potrzebują nowych klientów jak najszybciej.

Artykuł powstał we współpracy z portalem https://seoarty.pl/.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here